:

Hoe vatbaar zijn kinderen voor reclame?

Colin Kort
Colin Kort
2025-12-03 01:08:28
Count answers : 1
0
Kinderen zijn kwetsbaarder voor reclame dan volwassenen. Hebben ouders nog vat op hoe hun kinderen online beïnvloed worden? Ook in hun tienerjaren zijn kinderen vatbaar voor marketing en reclame en'])) Reclame is vandaag meer verborgen en geïntegreerd. Zelfcontrole en een ‘theory of mind‘ beïnvloeden hoe een kind beïnvloed wordt.
Ize de Pruyssenaere de la Woestijne
Ize de Pruyssenaere de la Woestijne
2025-11-23 02:25:46
Count answers : 4
0
Kinderen zijn extreem vatbaar voor de invloed van influencers, social media, kleurrijke verpakkingen en slimme marketingtechnieken, zoals populaire figuren. Kinderen zijn extra kwetsbaar voor reclame. Hierdoor eten steeds meer kinderen ongezond. De marketing en de beschikbaarheid van ongezond voedsel is zo dominant dat we eigenlijk bijna geen keuze hebben. Geleidelijk aan zie je dat kinderen, op een veel jongere leeftijd dan vroeger, allerlei chronische welvaartziekten krijgen. Ongezond eten en drinken verhoogt het risico op hart- en vaatziekten, kanker, diabetes type 2, maag-, darm-, leverziekte en nierschade.

Lees ook

Wat is de invloed van reclame op kinderen?

Kinderen krijgen in games, op social media en op videoplatforms vaak te maken met reclame. Kinderen Lees meer

Wat voor invloed heeft reclame op ons?

Mensen geven het niet graag toe, maar de invloed van reclame voltrekt grotendeels buiten ons bewustz Lees meer

Imran de Wit
Imran de Wit
2025-11-22 23:05:10
Count answers : 5
0
Kinderen zijn vatbaar voor advertenties en reclames op social media die aansluiten bij hun hobby’s. Kinderen zijn gevoeliger voor reclames over producten die aansluiten bij hun hobby’s dan reclames die niet aansluiten. Doordat kinderen gevoeliger zijn voor reclames over producten die passen bij hun hobby’s, vinden zij ook de geadverteerde producten leuker en zullen ze eerder de producten willen kopen. Kinderen begrepen niet dat reclames al dan niet op hun persoonlijke voorkeuren waren afgestemd.