:

Kunstgeschiedenis met hoogbegaafde kinderen

Jesper Martens
Jesper Martens
2025-12-03 23:43:24
Count answers : 4
0
Dit werkboek is speciaal ontwikkeld voor hoogbegaafde kinderen uit groep 7 en 8. Het biedt ondersteuning voor de leerkracht, en is een combinatie van theorie over kunstgeschiedenis en theorie over kunstgeschiedenis. Deze lesmethode streeft ernaar om leerlingen, behalve plezier bij het kijken naar kunst, een theoretische achtergrond te bieden waarmee zij hun kijk- en denkstrategieën ten opzichte van kunst kunnen uitbreiden.
Roos Uysal
Roos Uysal
2025-11-21 11:45:12
Count answers : 5
0
Verrijkingswerk voor hoogbegaafde kinderen uit groep 5 en 6. Dit werkboek is een combinatie van theorie over kunstbeschouwing en theorie over kunstgeschiedenis. Dit werkboek leert kinderen zich open te stellen voor kunst, wat in lijn ligt met de karakteristiek van Kunstzinnige Oriëntatie in het primair onderwijs. Deze uitdaging komt niet alleen naar voren in het onderwerp, maar vooral ook in de soorten opdrachten. Bijna alle opdrachten bestaan uit open vragen, waarbij de leerling gevraagd wordt te analyseren, filosoferen, evalueren, toe te passen en te creëren. In principe kan de leerling de hoofdstukken zelfstandig verwerken. Sommige onderdelen van het werkboek zijn lastiger dan andere. Hierbij kan extra begeleiding noodzakelijk zijn. Voor thuis of voor op school.

Lees ook

Hoogbegaafdheid herkennen bij peuters

Hoogbegaafde peuters zijn vaak snel uitgekeken op nieuw speelgoed en hebben behoefte aan uitdagende Lees meer

10 tekenen van hoogbegaafdheid bij kleuters

Hoge nieuwsgierigheid en een verlangen om te leren. Vroeg ontwikkelde taalvaardigheden en een uitge Lees meer

Dani van den Velde
Dani van den Velde
2025-11-21 11:43:02
Count answers : 4
0
Het hoofddoel van deze methode is om leerlingen plezier te laten beleven aan en inzicht te geven in de geschiedenis van kunst en, gedeeltelijk, architectuur. Kunstbeschouwing komt daarbij ook aan bod, evenals het meer filosofisch nadenken over kunst. Dit werkboek leert kinderen zich open te stellen voor kunst, wat in lijn ligt met de karakteristiek van Kunstzinnige Oriëntatie in het primair onderwijs. Het werkboek maakt onderdeel uit van deel 1: Kunstgeschiedenis – de oudheid. Onderwerpen als middeleeuwse kunstenaars, het Romeinse Rijk, Renaissance, Islam, Boeddhisme en diverse bouwstijlen komen aan bod.
Fiene Bakker
Fiene Bakker
2025-11-21 09:19:11
Count answers : 3
0
Dit werkboek leert kinderen zich open te stellen voor kunst, wat in lijn ligt met de karakteristiek van Kunstzinnige Oriëntatie in het primair onderwijs. Dit werkboek is ontwikkeld om kinderen extra uitdaging in de vorm van verrijkingswerk te bieden. Biedt een hoog niveau aan de leerlingen. Met deze lesmethode ontwikkelen kinderen uit groep 7 en 8 een eigen kijk- en denkstrategie ten opzichte van kunst. Hoofdstuk 1: Kunst? Geschiedenis? Hoofdstuk 2: Eeuw van het verstand. Hoofdstuk 3: Neoclassicisme. Hoofdstuk 4: Revolutie. Hoofdstuk 5: Meer Revolutie. Hoofdstuk 6: Experimenten. Hoofdstuk 7: Moderne Kunst. Hoofdstuk 8: Geen Einde?

Lees ook

Hoogbegaafd kind thuis: praktische tips

Ik heb er vier voor je uitgelicht die bijzonder uniek zijn voor een hoogbegaafd kind. In deze gids Lees meer

Verschil tussen slim en hoogbegaafd

Hoogbegaafde kinderen denken nog sneller en complexer en sneller dan begaafde kinderen. Zij laten al Lees meer