:

Hoogbegaafd kind en muziek componeren

Tobias Noordijk
Tobias Noordijk
2025-11-19 16:07:52
Count answers : 4
0
Muziek maken koppelt een stuk cognitieve ontwikkeling aan fysieke en emotionele ontwikkeling. De combinatie van deze 3 ontwikkelgebieden maakt muziek maken tot een bijna onuitputtelijke bron van uitdaging, zelfs voor hoogbegaafde kinderen. Muziek maken daagt je uit om niet alleen cognitief bezig te zijn, maar om ook je gevoel een toontje mee te laten klinken. Muziek maken biedt de ruimte om te oefenen met fouten maken. Muziek maken vergroot je zelfvertrouwen.
Maaike de Wit
Maaike de Wit
2025-11-19 15:56:55
Count answers : 3
0
Kinderen met hoogbegaafdheid zijn vaak al op jonge leeftijd ondergestimuleerd, en ervaren bijgevolg een gebrek aan inspiratie, motivatie of zelfvertrouwen. De Magie van Muziek is een bron van inspiratie om de muzikale ontwikkeling te stimuleren en je hoogbegaafde kind op zijn of haar best te laten zijn. Je kind vindt inspiratie & motivatie in nieuwe uitdagingen is aangemoedigd om door te zetten krijgt energie & zelfvertrouwen in de expressie via een nieuwe taal: muziek ontwikkelt op intellectueel én emotioneel vlak. Na 12 weken is je kind helemaal ondergedompeld in de muziek en voelt hij of zij zich een echte componist en schrijver van zijn of haar leven. Je kind ontdekt alle basiselementen van muziek spelenderwijs via 10 avonturen: van notenleer tot liedjes componeren en instrumenten.

Lees ook

Hoogbegaafdheid herkennen bij peuters

Hoogbegaafde peuters zijn vaak snel uitgekeken op nieuw speelgoed en hebben behoefte aan uitdagende Lees meer

10 tekenen van hoogbegaafdheid bij kleuters

Hoge nieuwsgierigheid en een verlangen om te leren. Vroeg ontwikkelde taalvaardigheden en een uitge Lees meer

Lars Kosten
Lars Kosten
2025-11-19 14:54:36
Count answers : 4
0
De ervaring die hoogbegaafde kinderen volgens hun ouders hebben met muziekonderwijs loopt uiteen van fouten durven maken, frustratie, doorzetten, oefenen, uitdaging, leren leren, mindset, moeite doen tot welzijn, laten Zien, eigen tempo, ontspanning, plezier, gelijkgestemden, eigen keuze en excelleren. De thema’s bij ervaring muziekonderwijs zijn; fouten durven maken, omgaan met frustratie, doorzetten, oefenen, uitdaging aangaan, leren leren, mindset en moeite doen. Uitdaging komt zowel voor binnen de motivatie van de ouders, bij de ervaring muziekonderwijs en bij het oefenen. Leren leren, frustratietolerantie, moeite doen, doorzetten, strategie en uitdaging aangaan zijn thema’s die worden genoemd en de ontwikkeling hiervan zouden kunnen leiden tot hogere academische prestaties. Hebben hoogbegaafde kinderen het gevoel dat muziekonderwijs bijdraagt aan hogere academische prestaties?